Worldwide Shipping
Over 10 Years Experience
Free Customer Service +49 (0)40 1899 4311
 
This item is no longer available.

BILTWELL Gringo Metallic Champagne - ECE & DOT

€179.00 * (10% Saved) €161.10 *

Prices incl. VAT plus shipping costs

Vintage full face helmet with ECE & DOT BILTWELL Gringo - " Metallic Champagne" - ... more

Vintage full face helmet with ECE & DOT

BILTWELL Gringo - "Metallic Champagne" - ECE & DOT

  • Material:
    • Helmet shell: ABS (EPS inside)
    • Lining: Lycra
    • Chin area inside: molded urethan
  • Two helmet shell sizes (XS-M & L-XXL)
  • Hand-stitched diamond lining
  • Recesses for audio & comms systems
  • Chinstrap with double-d fastener
  • Snaps for bubble visor
  • Manufacturer: BILTWELL (USA)
  • Model: Gringo ECE Metallic Champagne

PLEASE NOTE: the new BILTWELL Gringo has a smaller fit than its predecessor. If you want to switch from the predecessor to the new model you better size up.

Helmet Type: Full Face Helmet
Colour: Brown, Beige
Compliance: ECE 05, DOT
Made in: Taiwan
Related links to "BILTWELL Gringo Metallic Champagne - ECE & DOT"
Größenangaben zu Artikel "BILTWELL Gringo Metallic Champagne - ECE & DOT" more
Sizechart "BILTWELL Gringo Metallic Champagne - ECE & DOT"

 

XS S M L XL XXL
53-54 cm 54-56 CM 57-58 cm 59-60 cm 61-62 cm 63-64 cm

 

  BILTWELL Gringo & Gringo S ECE Find your fit

Source: BILTWELL Inc.

Read, write and discuss reviews... more
Customer evaluation for "BILTWELL Gringo Metallic Champagne - ECE & DOT"
30 May 2020

Guter, Preis/Leistung top.

Vorab: die Leute von 24helmets sind super. Beratung vor Ort und per Telefon super. Nun zum Helm. Der Gringo von Biltwell ist kein Davida, muss er aber auch nicht sein. Die Verarbeitung ist dem Preis angemessen. Zur Größe kann ich sagen, dass ich meinen Kopfumfang gemessen habe und danach bestellt habe. Beim ersten Anprobieren dachte ich „verdammt zu klein bestellt“. Aber weit gefehlt, nach ca. 200 km hat sich der Helm angepasst, sprich, dass Material gibt etwas nach. Jetzt sitzt er top. Fahrgeräusche find ich super. Bis 130 km/h war alles okay (mehr macht die Iron nicht, soll sie auch nicht). Rest wie Farbe, Verpackung und Lieferung absolut gut.

3 Jan 2020

Sehr edel

Schnelle Lieferung, super verpackt. Der Helm selbst hat eine sehr edle Optik und Haptik. Leider hat (für mich) durch die zusätzliche ECE Norm der bei den DOT Gringos überragende Tragekomfort gelitten, so dass ich ihn zurückgeben muss. Da werde ich auch bei einer Nr. größer (unbedingt empfehlenswert) nicht glücklich. Wer sonst nur ECE Mützen kennt, wird wohl nichts missen.

Write an evaluation
Reviews will be activated after verification.

The fields marked with * are required.

I have read the data protection information.

Frequently asked question on "BILTWELL Gringo Metallic Champagne - ECE & DOT"
New question for this article ...
New question for this article ...
(Name/alias and question will be published, the email address of not)

The fields marked with * are required.

Recently viewed